About teachers.

Μα τω Θεώ, ο επόμενος που θα μου πει ότι η δουλειά του δασκάλου είναι εύκολη επειδή έχουν τρεις μήνες διακοπές θα φάει μπουνιά στη μούρη.

Τυχαίνει να έχω γονείς συνταξιούχους εκπαιδευτικούς. Τυχαίνει να μεγάλωσα βλέποντάς τους να σκίζονται να είναι όλα τέλεια στην τάξη ώστε κανένας γονιός να μην μπορεί να τους πει ότι δεν πρόσεξαν το παιδί του, να κάθονται και να διορθώνουν τεστ και εργασίες μέχρι τα μεσάνυχτα ενώ την επόμενη μέρα θα σηκώνονταν στις 7 (με τη μάνα μου να κάνει ταυτόχρονα και όλες τις οικιακές δουλειές), να το παίρνουν για προσωπική προσβολή όταν κάποιο παιδί δεν τα κατάφερνε και τόσο καλά γιατί εκείνοι έπρεπε να το μάθουν να τα καταφέρνει κι αυτό σήμαινε ότι δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους, και θα έρθεις εσύ ο άσχετος να μου πεις ότι ΚΑΘΟΝΤΑΙ???

Ναι, είναι πολύ λογικό να έχουν τρεις μήνες το χρόνο διακοπές όταν για 9 μήνες πρέπει να διδάσκουν σε 30 παιδιά κατά μέσο όρο γλώσσα, μαθηματικά, γεωγραφία, φυσική και και και. Και δεν είναι όλα τα παιδιά εύκολα και ήσυχα. Μέσα στα 30 θα σου πέσουν και πέντε που θα κάνουν την τάξη άνω κάτω κάθε μέρα επειδή δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει τιμωρία και πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν, κι εσύ ως δάσκαλος πρέπει να τα συμμαζεύεις. Άντε κάντο και θα δεις πόσο μεγάλη ψυχολογική και πνευματική κούραση είναι. Και μετά έλα να μου πεις αν θα θες να κάτσεις και να μην ξαναδείς μικρό παιδί στη ζωή σου.

Δε διαφωνώ ότι υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές που δεν είναι και πολύ στα καλά τους, ή που δεν ενδιαφέρονται για τη δουλειά τους. Αλλά οι περισσότεροι από όσους έτυχε να έχω στα σχεδόν 20 χρόνια που ήμουν στα θρανία ήταν και απίστευτοι άνθρωποι και υπέροχοι εκπαιδευτικοί. Και μπορώ να το εκτιμήσω τώρα καλύτερα απ' ό,τι τότε, που γκρίνιαζα για το φόρτο εργασιών. Στην τελική οι άνθρωποι απλώς ήθελαν να μάθουμε, να γίνουμε καλύτεροι.

Την επόμενη φορά που θα νιώσετε την ανάγκη να βρίσετε το δάσκαλο ή τον καθηγητή σας, σας παρακαλώ, σκεφτείτε το λίγο καλύτερα. Άνθρωποι είναι κι αυτοί και το ότι κάνουν τη συγκεκριμένη δουλειά-λειτούργημα (γιατί δυστυχώς ανήκουν σ' έναν από τους πιο κακοπληρωμένους κλάδους), σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα σας αγαπάνε.

Σχόλια

  1. σκέψου όμως πως κάποιοι κάνουν αυτό το πράγμα δηλαδή δουλεύουν 12 ώρες την ημέρα χωρίς να έχουν διακοπές ....
    δηλαδή οι φυσιολογικοί άνθρωποι του ιδιωτικού τομέα...
    οπότε..όχι δεν λυπάμαι τους καθηγητές/δασκάλους ειδικά τους ημιμαθείς...αν όντως κάνουν λειτούργημα τότε να αποσύρονται όταν πλέον έχουν κουραστεί και να αναζητήσουν τη τύχη τους σε άλλο τομέα.

    Εγώ τους θεωρώ βολεμένους και αν εσύ στεναχωριόσουν που τους έβλεπες να κουράζονται εγώ στεναχωριόμουν που έβλεπα τον πατέρα μου να δουλεύει στο εργοστάσιο και μετά στην οικοδομή και να κάθετε μόνο λίγες ημέρες το χρόνο και σε εκείνες τις ημέρες να προσπαθεί να ζήσει όλα αυτά που δεν έζησε...

    όλες οι δουλειές έχουν τις δυσκολίες τους απλά στον δημόσιο τομέα δεν δουλεύουν, κάνουν διακοπές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρω πώς είναι τα πράγματα στον ιδιωτικό τομέα -το αγόρι μου έχει δικό του μαγαζί και δουλεύει 14 ώρες τη μέρα. Ξέρω ότι ο περισσότερος κόσμος θεωρεί βολεμένους τους δασκάλους (όσο κι αν σιχαίνομαι να το ακούω γιατί δεν θα έλεγα βολεμένους ανθρώπους που πληρώνονται ψίχουλα για να κάνουν καλά 30 παιδιά κάθε μέρα). Αλλά ξέρω επίσης πως η μητέρα μου όλη της τη ζωή δεν ήθελε να κάνει τίποτα άλλο. Αγαπούσε και πρόσεχε τα παιδιά του κόσμου όσο πρόσεχε κι εμένα. Το ότι πολλά παιδιά δεν έτυχε να έχουν έναν τέτοιο δάσκαλο δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κιόλας.

      Ναι έχουν μεγάλες διακοπές (βασικά κανένας άλλος στο δημόσιο δεν έχει τόσο μεγάλες) αλλά δεν είδα κανένα παιδί σε σχολική ηλικία να παραπονιέται για τις ίδιες ακριβώς διακοπές. Από τη στιγμή που κουράζονται τα παιδιά, οι δάσκαλοι δεν κουράζονται? Αν το καλοσκεφτείς την ίδια δουλειά κάνουν κι οι δύο.

      Anyway δεν προσπαθώ ν' αλλάξω κανενός την άποψη κι αν θες να συνεχίσεις να τους θεωρείς βολεμένους δικαίωμά σου. Αλλά είναι και δικό μου δικαίωμα να έχω μια γνώμη από πρώτο χέρι μιας και τα είχα μέσα στο σπίτι μου.

      Διαγραφή
  2. Πωωωωω τι ειπες τώρα!! Πολύ σωστή ανάρτησηηη!!
    Εγώ εδώ ένα μάθημα έπρεπε να προετοιμάσω για την πρακτική σε 16 παιδιά και το δούλευα 3 μέρες ώστε να βγει τέλειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιτέλους κάποιος που καταλαβαίνει τι λέω!
      Φαντάσου λοιπόν αυτό το μάθημα να πρέπει να το ετοιμάζεις κάθε μέρα για 30+ χρόνια! Και κατά τ' άλλα οι δάσκαλοι είναι βολεμένοι και ξεκούραστοι.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου