Βιβλία. Books. Libri. Libres. Hon.

Μεγάλωσα σ' ένα σπίτι γεμάτο βιβλία και περιοδικά. Η πρώτη μου επαφή ήταν με κάτι εικονογραφημένα παραμύθια πριν καν κλείσω τα 4, οπότε και έμαθα ανάγνωση και γραφή σχεδόν από μόνη μου. Έπειτα ήρθαν οι μυθολογίες του Στρατίκη, και σιγά σιγά άρχισα να διαβάζω ό,τι έπεφτε στα χέρια μου. Το κατάλαβαν αυτό κι οι λοιποί συγγενείς, οπότε όταν πλησίαζε γιορτή/γενέθλια, τι δώρο θα πάμε στη Γιάννα; ΒΙΒΛΙΟ! (Χαρά εγώ :Ρ) Οι δικοί μου ως επί το πλείστον δεν παραπονιόνταν, παρόλο που διάβαζα ακόμα και στο τραπέζι. Η μόνη τους ανησυχία ήταν ότι θα χάλαγα τα μάτια μου (που τα χάλασα, αν και δεν έφταιγαν μόνο τα βιβλία :Ρ). Ακόμα και στις Πανελλήνιες το λογοτεχνικό δεν μπορούσα να το κόψω.
Yeap, that's a bookcase I'd like to have :P


Αγαπημένα είδη; Φαντασίας, τρόμου, μυστηρίου, επιστημονικής φαντασίας, ιστορικά μυθιστορήματα και πιο σπάνια ποίηση και κοινωνικά/δραματικά. Νομίζω πως μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση των προτιμήσεών μου έπαιξε το γεγονός πως όταν ήμουν μικρή η μάνα μου μου έλεγε παραμύθια με πριγκίπισσες και κάστρα και μάγισσες κι ο πατέρας μου μου διάβαζε αποσπάσματα ελληνικής μυθολογίας απ' το πεντάτομο του Κακριδή και Ιούλιο Βερν. Ε πώς να μην το ρίξω στον Τόλκιν μεγαλώνοντας;

Σήμερα, το μοναδικό έξοδο που, σε περίοδο οικονομικής κρίσης, δεν μπορώ να κόψω ή να περιορίσω είναι τα βιβλία. Έχω στοίβες ολόκληρες από βιβλία που δεν έχω καν ξεκινήσει να διαβάζω και αγοράζω κι άλλα. Προσπαθώ βέβαια να βρίσκω φθηνές εκδόσεις, ξενόγλωσσες, ή και από παζάρια ώστε να παίρνω πχ. 3 βιβλία στην τιμή του ενός. Γιατί, κακά τα ψέματα, αν έχω 20 ευρώ για χάλασμα, προτιμώ να τα δώσω σε 4-5 βιβλία αμετάφραστα ή σε προσφορά παρά σε ένα μεταφρασμένο.


Τα βιβλία είναι η ζωή μου. Είναι ένας τρόπος να ζω και να μαθαίνω πράγματα που διαφορετικά δεν θα μάθαινα ποτέ. Και γι' αυτό δεν μπορώ να καταλάβω αυτούς που σνομπάρουν τα βιβλία, λέγοντας πως είναι "βαρετά" και "τεράστια". Ειλικρινά, έχουν προσπαθήσει ποτέ να διαβάσουν έστω και ένα κεφάλαιο ενός λογοτεχνικού βιβλίου; Γιατί συνήθως η μόνη τους επαφή με οποιοδήποτε βιβλίο είναι με αυτά του σχολείου και με τον κίτρινο τύπο... Αλλά δεν ξέρουν πώς είναι να διαβάζεις ένα πραγματικό βιβλίο, με αληθινούς ήρωες και τα αληθινά τους συναισθήματα και ζωές. Απλά το απορρίπτουν επειδή τους φαίνεται δυσπρόσιτο και δυσνόητο. ΚΑΚΩΣ!


The person, be it gentleman or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid.
~Jane Austen


It is what you read when you don’t have to that determines what you will be when you can’t help it.
~Oscar Wilde
 
 
A mind needs books as a sword needs a whetstone, if it is to keep its edge.
~G.R.R. Martin


So many books, so little time.
~Frank Zappa


I have always imagined that Paradise will be a kind of library.
~Jorge Luis Borges


Reader's Bill of Rights
1. The right to not read
2. The right to skip pages
3. The right to not finish
4. The right to reread
5. The right to read anything
6. The right to escapism
7. The right to read anywhere
8. The right to browse
9. The right to read out loud
10. The right to not defend your tastes
~Daniel Pennac

Σχόλια

  1. Τελικά πρέπει να το έχουν όλοι αυτό που αγοράζουν βιβλία ενώ έχουν στη λίστα αναμονής καμιά 10αριά :Ρ. Μακάρι να είχα αρχίσει και εγώ να διαβάζω από τα 4. Τόσος χρόνος χαμένος για εμένα! Όμορφη ανάρτηση, μιλάς για πολλούς. ^_^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος18/9/12, 11:13 π.μ.

    “If you have a garden and a library, you have everything you need.”
    -Cicero

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου