17/2/17

Art and fashion... tragedies

Καταρχάς να ξεκαθαρίσω πως δε θα είχα θέμα να την έκανε την επίδειξη ο Gucci στον Παρθενώνα. Καταλαβαίνω μέχρι ένα σημείο γιατί αρνήθηκε ο ΚΑΣ αλλά προσωπικά ούτε η εθνική μου υπερηφάνεια ένιωσα να θίγεται ούτε κάτι υποτιμητικό είδα στην όλη πρόταση. Ελάτε, ας πέσει το flaming τώρα.

Ένα βασικό επιχείρημα για την απόρριψη της πρότασης του Gucci ήταν για να μην ευτελιστεί και εμπορευματοποιηθεί η ιερότητα του χώρου. Σίγουρα δεν έχουν όλα την ίδια αξία, αλλά αν φοβάσαι τόσο πολύ ότι δε θα σεβαστεί κανείς την Ακρόπολη, απέρριψε προτάσεις για ταινίες που ανεβάζουν τους ηθοποιούς στον Παρθενώνα και κλείσε τον χώρο και στους τουρίστες. Ή καθιέρωσε δωρεάν είσοδο για όλους. Αλλά όχι, οι τουρίστες έρχονται από την άλλη άκρη του κόσμου γι' αυτό και μας αφήνουν και λεφτά. Λες κι όσοι θα έρχονταν για την επίδειξη δεν θα μας άφηναν λεφτά και δεν θα θαύμαζαν και το μνημείο μαζί με την επίδειξη. Τρία σε ένα.

Κατά δεύτερον ποιος είπε ότι η μόδα δεν είναι τέχνη?

Θίχτηκαν μερικοί (και η Unesco ανάμεσά τους) από τις φωτογραφίες του οίκου στο Instagram με τα λουλουδάτα φορέματα και τα αξεσουάρ στα αγάλματα. Μας υποτιμά, λέει, ο Gucci, και μας χρησιμοποιεί σαν διαφήμιση για ίδιο συμφέρον. ΚΑΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ? Κι εμείς οι ίδιοι σαν διαφήμιση χρησιμοποιούμε τα μνημεία και τα μουσεία μας. Ποια η διαφορά? Αν το πρόβλημα είναι ότι επωφελείται ο Gucci, μαντέψτε, έχει περισσότερα λεφτά από όσα μπορεί να χρειαστεί, ενώ εμείς δεν έχουμε. Αν επωφεληθεί έτσι ο οίκος, θα επωφεληθούμε και εμείς. Γιατί θα κάνει ακόμα περισσότερο κόσμο να έρθει στην Ελλάδα. Επίσης συνειδητοποιείτε ότι είναι όλα photoshop και ότι δεν υπήρχε περίπτωση να αγγίξουν τα αληθινά αγάλματα ποτέ γιατί πολύ απλά δεν επιτρέπεται?

Τα αγάλματα είναι τέχνη. Ο Παρθενώνας αδιαμφισβήτητα το ίδιο. Αλλά τέχνη είναι και η μόδα και η φωτογραφία και η επεξεργασία φωτογραφίας. Αν κάποιοι θέλουν να θεωρούν πως ό,τι έχει βγει από την αρχαία Ελλάδα πρέπει να παραμένει άθικτο και απρόσιτο, ας συνεχίσουν να το πιστεύουν, αλλά ας το κάνουν και πράξη για όλους, όχι μόνο για ό,τι τους φαίνεται ότι δεν ανταποκρίνεται στα υψηλά στάνταρ αυτού του "φωτισμένου" λαού που είναι οι Έλληνες.