31/3/13

GoT Mega-rant

Ναι, γεια σας, πρέπει να παραληρήσω κάπου γιατί αυτή η σειρά με απογοητεύει συνεχώς :Ρ

Και θα ξεκινήσω με το αγαπημένο μου θέμα για γκρίνια: Margaery Tyrell.
Στο βιβλίο η Μάργκαιρυ παρουσιάζεται ως ένα μαζεμένο και ευγενικό 16χρονο κοριτσάκι που ντύνεται σεμνά και ξέρει πότε να βγάλει γλώσσα και νύχια. Αν τέλος πάντων οι απόψεις περί στρατηγικής που εξέθεσε στην Σέρσεϊ στο 4 θεωρούνται "γλώσσα", εγώ τις βρήκα πολύ σωστές αλλά σιγά μην καθόταν η άλλη ν' ακούσει. Και τι έχουμε στη σειρά? Μια 30άρα να παίζει μια έφηβη, με φορέματα με βαθύ ντεκολτέ και ύφος χιλίων καρδιναλίων. Οκ, δεν έχουμε POV της Μάργκαιρυ, δεν ξέρουμε πώς ακριβώς σκέφτεται, αλλά έχει διαφορά το να έχεις το θάρρος της γνώμης σου με το να είσαι γλωσσοκοπάνα. Και η Μάργκαιρυ της σειράς είναι δέκα φορές περισσότερο τσούγδω απ' του βιβλίου. Δηλαδή γιατί να τη βάλεις να λέει με τουπέ "I want to be THE queen"? Αυτό είναι υπεραπλοποίηση του χαρακτήρα. Δε διαφωνώ πως θέλει να γίνει βασίλισσα και πως κι ο Μικροδάχτυλος είναι στο κόλπο, αλλά όταν τα πράγματα είναι τόσο ρευστά δεν φέρεσαι έτσι. Ή το πώς παρουσιάστηκε στον Τζόφρεϊ. Πού πας καλή μου με τέτοιο attitude μέσα στους Λάννιστερ? Θα σε φάνε ζωντανή.
Βασικά ελπίζω σ' ένα POV που θα επιβεβαιώσει τη θεωρία μου. Γιατί, συγνώμη, αγαπάω, εκτιμάω τη Dormer, αλλά έχει κάνει τη Μάργκαιρυ τσουλοχαρακτήρα. Κι εγώ τσούλα δεν τη θεωρώ.

Δεύτερο αγαπημένο θέμα: οι σκηνές που δεν υπάρχουν στο βιβλίο.
(Όχι όλες, αλλά οι περισσότερες.)
Αγαπητοί σεναριογράφοι. Με ποια λογική χώνετε σκηνές που όχι μόνο δεν υπάρχουν στα βιβλία αλλά και δεν εξυπηρετούν σε τίποτα την εξέλιξη της πλοκής? Η σκηνή του Θήον με τη Ρος, ας πούμε. Τι ακριβώς εξυπηρετούσε αυτό το πράγμα? Για να μάθουμε πόσο "προικισμένος" είναι ο Τύριον και πόσο κομπλεξικός ο Θήον? Αυτά φαίνονται κι από αλλού, δεν χρειαζόταν μια ακόμα άκυρη σκηνή τσόντας χωρίς ουσιαστικό διάλογο. Ή την ιστορία του Μικροδάχτυλου. Ήταν ανάγκη να έχουμε και λεσβιακό στο background? Πώς θα καταλάβεις πώς σκέφτεται ο mastermind ενώ ακούγονται βογκητά από πίσω? Δεν έχω τίποτα ενάντια στις σκηνές σεξ αλλά μέχρι ενός σημείου. Τους έχω ικανούς να κόψουν το λεσβιακό της Ντάνυ (που θα το κόψουν, γιατί σκότωσαν την Ίρρι και δεν νομίζω να βάλουν τη Μισσαντέι στη θέση της) ή εκείνο της Σέρσεϊ με την Τάενα και να βάλουν κάτι εντελώς άσχετο και ξενέρωτο. Τουλάχιστον αν είναι να βάλετε σεξ, βάλτε κάτι που υπάρχει ήδη. Πιστέψτε με, δε θα χαλαστεί κανείς αν το κάνετε σωστά.
Με εκνευρίζουν επίσης οι σκηνές της Σέρσεϊ όπου παραπονιέται για τη συμπεριφορά του Τζόφρι σε ποιον? Στον Τύριον! Αφού καλοί μου άνθρωποι, τα βιβλία τα διαβάζετε. Τόσο δύσκολο είναι να μείνετε εκεί? Η Σέρσεϊ ΛΑΤΡΕΥΕΙ τον Τζόφρι και παραβλέπει όλες του τις σαδιστικές τάσεις ως παιδικές ιδιοτροπίες. Και προπάντων, δεν βγάζει τα σώψυχά της στον Τύριον, με τον οποίο μισιούνται θανάσιμα. Ούτε και στον Ρόμπερτ, for that matter.
Ευτυχώς υπάρχουν και οι πετυχημένες προσθήκες, όπως οι σκηνές Άρυα-Τάιγουιν και Στάννις-Μελισάνδρα.

Κουρτίνα νούμερο τρία: χαρακτήρες που είτε είναι προσθήκη της σειράς ή εντελώς αλλαγμένοι απ' το βιβλίο.
Τα μεγαλύτερα παραδείγματα εδώ είναι η Τζέυν Γουέστερλινγκ που έγινε Ταλίσα και η Άσα που έγινε Γιάρα. Το κακό είναι ότι όχι απλά αλλάζουν τα ονόματα, αλλά και την προσωπικότητα και την ιστορία του κάθε χαρακτήρα. Από πότε έγινε η Άσα τόσο κρύα και άσχημη και δεν το θυμάμαι ας πούμε? Ή πώς θα εξηγήσουν το ότι η Ταλίσα δεν πιάνει παιδί αφού δεν υπάρχει κάποιος να την ποτίζει moon tea? Ο μόνος τρόπος να κλείσουν ικανοποιητικά το αρκ είναι να τη σκοτώσουν στον Κόκκινο Γάμο. Εκτός κι αν ο Μάρτιν έχει κρύψει την Τζέυν και μας ετοιμάζει κληρονόμο και δε μας το λένε.
Υπάρχει κι ο άκυρος Κλέος Φρέυ που έγινε Άλτος Λάννιστερ. Ξάδερφος του Τζέιμι σε όλες τις εκδοχές, αλλά ο φόνος του δεν συνέβη ποτέ στο βιβλίο μ' αυτόν τον τρόπο (νομίζω, κανονικά τον σκότωσαν κάτι παράνομοι). Είπαμε, ο Τζέιμι έχει μια τάση προς τον παρορμητισμό αλλά όχι κι έτσι. Ή ο Vargo Hoat, ο ψευδός, που απ' ό,τι πληροφορήθηκα, στην σειρά δεν θα λέγεται έτσι ούτε θα είναι ψευδός. Για ποιο λόγο? Και γιατί να μην ακούσουμε το "Thapphireth"?
Πάει στο διάολο που αντικατέστησαν τον Έντρικ Στορμ με τον Γκέντρυ, αλλά ειλικρινά, αν βάλουν τη Ρος στη θέση της Τζέυν Πουλ θα κάνω φόνο.-

Επόμενο θέμα: αλλαγές στην εμφάνιση των χαρακτήρων.
Οκ μέχρι εδώ δεν έχω κάποιο ιδιαίτερο παράπονο απ' αυτό γιατί σχεδόν όλοι ταιριάζουν στην περιγραφή του βιβλίου. Εκτός κι αν εξαιρέσουμε τα κοστούμια. Δηλαδή δεν κρατάνε τα ξώβυζα φορέματα της Καρθ αλλά μου βάζουν στη Μάργκαιρυ τα βαθιά ντεκολτέ? Τι έγινε, τους έπιασε ξαφνικά σεμνοτυφία εκεί στην ανατολή? Υποτίθεται πως αυτοί είναι πιο χαλαροί απ' το Γουέστερος. Κι ο Daario Naharis, που ναι, μανουλομάνουλο όπως πρέπει, αλλά πού είναι η διχαλωτή μπλε γενειάδα?

Τώρα που ξαναξεκινάει η σειρά είμαι σίγουρη πως θα βρω κι άλλα να γκρινιάξω, ανάθεμα τον πιουρισμό μου. Please bear with me. :P

6/3/13

Les Miserables

Ντάξει, βασικά ό,τι και να πω θα είναι λίγο.

Το βιβλίο το διάβασα πρώτη φορά στα 12 μου (νομίζω) σε μια παιδική έκδοση. Ευτυχώς δεν είχαν αλλάξει πολλά πράγματα, απλά είχαν βγάλει τους φιλοσοφικούς-πολιτικούς-κοινωνικούς-θρησκευτικούς σχολιασμούς και συζητήσεις. Αλλά μου άρεσε τόσο πολύ που το είχα μάθει σχεδόν απέξω. Ολόκληρο το διάβασα γύρω στα 18, όταν το έδινε σε τόμους μια εφημερίδα. Η Ελευθεροτυπία methinks. Λίγα χρόνια νωρίτερα είχα δει και την ταινία με τον Λίαμ Νίσον. Πριν 2-3 χρόνια πέτυχα και την άλλη ταινία, με τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ, στο Σταρ, αλλά ήταν τεράστια, νύσταζα και δεν μπόρεσα να τη δω όλη. :Ρ

Το μιούζικαλ, να πω τη μαύρη μου αλήθεια, δεν το είχα υπόψη μου μέχρι πέρσι που ανακοινώθηκε η ταινία. Είχα ακούσει τυχαία μόνο το I Dreamed a Dream αλλά ο εγκέφαλος δεν το είχε καταγράψει. Μέχρι που είδα την ταινία, δεκαπέντε μέρες πριν. (Ναι και τώρα εδέησα να το σχολιάσω. Μου 'χει κάψει το μυαλό, δε φταίω εγώ :Ρ)

Δεν θα κάνω κριτική. Θα παραθέσω μόνο τους αγαπημένους μου στίχους απ' τα αγαπημένα μου τραγούδια. Κι απλά θα σας πω να πάτε να τη δείτε :Ρ

I know the meaning of those 19 years
A slave of the law


Five years for what you did
The rest because you tried to run
Yes, 24601.


My name is Jean Valjean!


And I am Javert
Do not forget my name!
Do not forget me,
24601.


Look down, look down
You'll always be a slave
Look down, look down
You're standing in your grave. 
 ~Prologue/Look Down (Jean Valjean, Javert, the Convicts)


At the end of the day you're another day colder
And the shirt on your back doesn't keep out the chill
And the righteous hurry past
They don't hear the little ones crying
And the plague is coming on fast, ready to kill
One day nearer to dying!
~At the End of the Day (the Poor)


Easy money
Lying on a bed
Just as well they never see
The hate that's in your head
Don't they know they're making love
To one already dead!
 ~Lovely Ladies (Fantine)


There was a time when men were kind
When their voices were soft
And their words inviting

I had a dream my life would be
So different from this hell I'm living
So different now from what it seemed
Now life has killed the dream I dreamed.
~I Dreamed a Dream (Fantine)


I know a place where no one's lost,
I know a place where no one cries,
Crying at all is not allowed,
Not in my castle on a cloud.
~Castle on a Cloud (Cosette)

Look down and show some mercy if you can
Look down, look down, upon your fellow man!

With all the anger in the land
How long before the judgement day?
Before we cut the fat ones down to size?
Before the barricades arise?
~Look Down (the Beggars)


Red! The blood of angry men!
Black! The dark of ages past!
Red! A world about to dawn!
Black! The night that ends at last!
~ABC Cafe/Red & Black (Enjolras)


Tomorrow is the judgement day
Tomorrow we'll discover
What our God in Heaven has in store!
One more dawn
One more day
One day more!
~One Day More (the Cast)


Do you hear the people sing?
Singing a song of angry men?
It is the music of a people
Who will not be slaves again!
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes!
~Do you Hear the People Sing (the Students)


Phantom faces at the windows.
Phantom shadows on the floor.
Empty chairs at empty tables
Where my friends will meet no more.

Oh my friends, my friends, don't ask me
What your sacrifice was for
Empty chairs at empty tables
Where my friends will meet no more
~Empty Chairs at Empty Tables (Marius)